En god människa

Jag gillar att känna mig som en god människa bara genom att göra småsaker. Saker som att hjälpa någon hitta rätt, ge bort pengar till någon som behöver dem mer, hålla upp en dörr eller liknande. Det kan göra mig glad hela dagen. Att veta att jag gjort något litet som förbättrat tillvaron för någon.

Idag har två sådanna saker inträffat. Jag var på väg till affären, och i min port är två män som håller på att bära bort en bokhylla. Dörren är ganska smal och det hela såg ganska krångligt ut, så jag erbjöd mig att hålla dörren och de blev lyckliga. I kön till kassan i affären var det en småbarnsmamma som bad om att få gå före mig, och självklart fick hon det. Hon var så ursäktande och gullig, och blev så mycket mindre stressad av att jag lät henne gå före. Hon klappade mig på armen och önskade mig en trevlig kväll.

Nu är jag hemma och nöjd med dagen. Idag har jag varit en trevlig medmänniska. Idag gillar jag Östermalm.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits