Peace & Love 2007

peace and love var bäst. borde skriva värsta långa kom ihåg inlägget.

okej kom dit dårå. dag ett. tisdag. går av tåget och går mot campingen. på vägen möter jag erik och hans vän micke så då får jag veta att ahn är där lilla gubben. men så sitter vi och väntar aslänge (jag och hanna) på att lilla becca ska komma. sen kommer hon och vi fixar band och så går vi in och sätter upp våra tält. inte allt för problematiskt. När vi håller på och skriver Camp Fläk på mitt tält så kommer våra grannar och hälsar på oss och så sitter vi med dom och umgås ett tag innan vi går och äter.

jag får ett sms från lyra där det står "haha fulerik är här" typ och jag bah men vad fna jag vet men jag kan inte svara till henne, vi försöker ringa henne men det är upptaget. så då diskuterar vi detta med våra grannar och de typ. aha. haha. våra grannar är dårå john som vi trodde var typ 22 fast han är 90:a, andreas som är sjukt rolig och hans söta flickvän isabell och kajsa. det var så det började iallafall.

ja iallafall vi går och äter mat på en pizzeria. på vägen så snubblar jag ner för en trappa och vrickar foten. men maten var god och foten gjorde inte så ont. då. sen går vi tillbaka till campet och är mer med våra grannar. fast vänta innan vi gick hade lyra hittat oss och vi lämnade henne hos våra grannar. hon är kvar när vi kommer tillbaka vi sitter och umgås med dom ett tag. träffar maria som var sjukt söt och hennes pojkvän karl. och björn och nicko.

smsar med milan. jag vet inte hur det kom sig att vi såg varandra jag tror inte vi möttes upp men iallafall så går jag och becca och hänger hos milan ett tag. innan det tror jag att vi var och dansade till musiken i tältet bortom langosståndet. inte bra för min fot men det fattar inte jag för jag känner inte ens av den. och så går vi och minglar hos några som skrattade kul, de hade ett grönt parasoll typ. Hanna blev sedan bästis med dessa två brudar. En snubbe i dreads där var mycket trevlig. ja iallafall. är och hänger hos milan ett tag. sen ska jag gå hem och min fot gör nu extremt ont. jag ligger i ringen bland våra grannar. det gör ont så fort någon rör sig typ. och vänta tomten joel var hos oss med och isabel, beccas skolkompis typ? Så jag går och lägger mig. hanna är borta för länge sedan. jag pallrar mig in till tältet och lägger mig. kommer då på att jag måste pissa. FAN. jag hör att becca ska gå och kissa och ropar vänta men ingen hör. men jag tar på mig skon det tar en kvart. börjar linka över parkeringen. halvvägs över hör jag ett "cicci" (OKEJ CISSI DÅ EFTERSOM DET ÄR MILAN VI PRATAR OM!) och det är milan så han får hjälpa mig till toaletten och tillbaka. så går jag och lägger mig. hanna kommer in nån gång på natten.

onsdag morgon. foten är lite bättre men inte mycket. vi går och hjälper camilla och tiffany med sina grejer och sätter upp deras tält. sen så går jag och becca till sjukstugen med mig och jag får en linda runt foten. så kollar vi lite där inne på temagrejerna. sen går vi till max och äter mat. tog 20 minuter innan jag fick min mat det var ju lite ovärt typ.

jag vet inte riktigt vad vi gjorde sen. hanna gick och la sig iallafall och jag tror becca och jag var med våra grannar. klockan 8 gick jag och hanna och hämtade fahminan. hon hade åkt samma tåg som ruben och miranda, tur för henne så hon slapp åka själv. :) sen så drog vi till milans camp ett tag och jag snodde till mig milans stol dårå och milan i mitt knä och först becca sen fahmina i hans knä. haha. sen gick vi nån annan stans? sen gick vi tillbaka till milans camp men han var inte där. sen kom han med två brudar. så satt vi där. jag och fahmina mellan två strulande par. det var ju najs. neh. så vi drog vidare dårå och jag och fahmina drog till eriks camp dårå. de säger saker som " kan ni dämpa er lite vi försöker ha fest här!" "ANNA, som jag har letat efter dig, och här är du ju äntligen". haha. och till ordningsvakterna pekar vi på tältet bredvid och abh "kan ni säga till dom att dämpa sig lite vi försöker ha fest här". HAHA. och micke "gick på muggen" hela tiden. :P jag hittade mig en bowievän. fahmina tröttnade och drog till vårt camp medan becca kom och joinade istället. jag snackade bowie aslänge till och så. så skulle han hämta mer bira i sitt tält och jag bah okej jag hänger på. så när vi väl är där går han in i sitt tält och tänder ett ljus och ligger där och vill att jag ska lägga mig med honom. jag typ. nej jag måste till min kompis becca. så han är med på att dra tilbaka till vårt camp istället. så vi går och hämtar becca men vi tappar bort martin på vägen från erik till vårat camp för martin pratar med precis alla som går förbi. haha. så ska jag sova hos becca dårå men det var för trångt på hennes madrass, jag går upp och umgås med folk.

fahmina och hanna kommer tillbaka, och kör rebecca (slussen) i en soptunna. haha. drägg. så hänger jag med fahmina vi pratar och så. hanna och rebecca försvinner. jag och fahmina försöker sova men det går inte så vi går upp och går på hannajakt ttyp. eller mingeljakt. på vägen hittar vi en snubbe med en gitarr och får honom att joina oss. han hette också andreas och hade rött hår. så mitt på parkeringen sitter hanna och rebecca i stolar. så vi slår oss ner där och umågs. så drar vi liksom till oss en massa folk. tillexempel rickard som grät. och anders sickan som är. ja sickan. ser ut som thomas järvheden. är störd. men ganska bra ändå. och oasissnubben var ju där han hette typ petter. det är typ allt jag minns eller nej jag minns en rockare som gick förbi och frågade efter vägen till statoil för han skulle gå och köpa ett sexpack folköl. sen när det blev för förvirrande så sa han bah "neh jag tar fan en taxi dit". haha. sen gick vi och la oss, jag, hanna, fahmina och anders sickan. eller hanna var nån annan stans först och kom till oss sen. så sov jag och hanna. fahmina sov inte alls.

nångång visar jag brösten för en twix. eller det kanske var på torsdagen.

torsdag. första festivaldagen. vaknade relativt tidigt. så satt vi utanför vårt camp och pratade med mirandra och ruben bland annat. vi går och äter, jag, becca och fahmina, på max. Hanna sover fortfarande. sen när vi får upp henne så går vi till systemet och raggar utköpare. det går ganska bra. vi får två plattor. att bära tillbaka dom var ju dock ett helvete speciellt som de spärrat av den kortaste vägen. så dricker vi lite. sen så går jag, fahmina och becca och ser på the sounds lite. jag var tvungen att kissa och köpa öronproppar så jag går omkring och så. hittar dock ingenstans att köpa öronproppar. slutar med att jag får låna rubens, väldigt snällt av honom. Jag vet inte vad hanna gjorde. Sen såg vi lite på charta 77. Jag och fahmina gick därifrån och tog en bira tror jag. Sen kollade vi på crash diet en stund de var mycket söta. Okej det var bara jag som tyckte det. Eller vänta det kanske var här vi gick och tog en bira? Vi tappar bort Becca iallafall. Hon har inte sin telefon på sig för andreas tog våra telefoner på morgonen och lämnade dom på laddning. så vi kan inte hitta henne. jag köpte en jättenice led zeppelintändare som var asskön men den tappades bort samma dag.

vi möter erik när vi går omkring på festivalområdet och han är värdens drägg. hans hår var typ helt blött och han var helt borta. han minns inte detta möte. haha.

fahmina och jag går på svenska akademin och dansar. sen när vi dansat mycket och blivit trötta lägger vi oss på bakre delen av kullen typ och ligger och röker och dansar. sen hittar vi sara och sara och står och diggar akademin med dom. och ruben.

sen så sitter vi hos grannarna. vi springer omkring och minglar (jag tror jag är på rätt kväll) och john är helt störd men det var roligt. haha sen efter ganska kort stund är vi tillbaka i campet. Jag tvingar milan att komma och han kommer till vårt camp med sin mycket treviga kompis adam. så är vi hos mig ett tag men de slog sig typ knappt ner så vi gick till milan istället. Efter typ 10 minuter vill hans kompis prata med honom så jag typ sitter där och väntar en stund men sen drar jag. jag råkar hamna mitt i ett partytåg som efter typ en halv minut avbryts av poliserna. då hänger jag på några brudar och en av dom visar sig gå i min skola. det var ju lite kul. vi är påväg till mitt camp typ när vi går förbi eriks så jag slår mig ner. erik är helt jävla borta, jag sitter och tar hand om honom i typ en timme. haha. och micke har inga skor så det fixar vi. chipspåse och ciggpaket och ritad sko. och jag sa något om att röka när poliser gick förbi och erik blev typ sur och bah måste du prata om hasch när det är poliser i närheten. och jag typ vadå det var du som nämde hasch. han bah nej. sen frågar vi micke och micke bah jo erik det var du. han bah hahaha fyllepoäng till mig. typ. så kommer john och slår sig ner och jag bah hej hur känner du folket här, så visar det sig att en där är hans storebror. vi snackar ett tag. sen går erik med nån och pissar och jag får en vindusch av johns storebror som sitter på en snubbes axalar och häller vin på mig. en brud filmade med sin mobil.

<---- POOLPARTYT hahaha erik i poolen.
sen kommer erik tillbaka iallafall och är fett mycket fräschare, alltså han kan gå och tänka själv. så går vi omkring på campingen och jag vet iten varför vi stannar där vi stannar. vi stannar iallafall utanför ett tält. där är det en brud som fyller år bland anant. så vi sitter där och hänger. erik och jag delar på min twix. erik lägger sig i en rosa pool och jag joinar. jag fick en öl av erik tror jag bestämt. tidigare på kvällen alltså. jag köper poolen för två cigg för en dude ville ha cigg när jag tog till mig och erik. och så fick jag poolen u utbyte. ah så ligger vi där i poolen och tittar på himlen och pratar om något smart och erk typ "om man kisar så blir det ju helt... (jag kommer inte ihåg vad det blev!)" och jag typ provade och höll med. haha. sen blev det blött i poolen. jag bah erik har du pissat på dig han bah nej känn efter själv. så jag känner efter och nej han har inte pissat på sig. han bah det är du som spillt ut din öl. jag kollar på min öl som jag har utanför poolen och bah nej. och han typ. fan det var jag som spillde ut min öl. haha. så går vi därifrån med poolen och lägger den utanför eriks camp. haha juste erik var helt övertygad om att vi skulle gå åt rakt motsatt håll som vi egentligen skulle men jag fick honom att gå rätt.

så satt vi i hans camp typ och pratade med en dude som kom gående med en vodka och cola och jag var ascool för jag halsade all vodka. sen satt erik och jag där och delade på colan. vi pratae med hans kompis ööh. love som låg i tältet och då heter love/tältet. bara så alla vet. haha.

så går vi till eriks tält för vi ska slagga där då men så öppnar vi det limegröna tältet och där ligger fian. haha. så jag går till mitt tält. bråkar med hanna. sen sover jag och fahmina. sen på natten ramlar hanna in genom tältet för hon kan inte öppna det och hon säger att det är fel på tältet och grejer.

fredag. min rosa pool försvann nog till sina rättmätiga ägare. haha. det gör inget. erik och micke bah där är din nya pool och pekade på ett hål i marken. haha.

jag och fahmina går och minglar vid eriks tält bland annat. erik är inte där men vi sitter och snackar med love/tältet och mats och nån brud eller så. får folköl av mats. haha. sen går vi vidare. möter dag, hälsar och smakar av hans chips.

vi var och åt på pizzeriastället. eller vi var där, köpte mat och satt ute och åt den. hanna sov som vanligt. sen så tog vi en bira typ och sen gick vi med våra grannar och kollade på bob hansson han var asbra. han läste ut sina två diktböcker som jag har de är så himla bra. och typ. raggarbilen som åkte förbi. hahaha. efter bob kunde man gå och krama honom typ så det gjorde jag jag bah "hej, jag tänkte säga något bra men alla har ju redan sagt att du är bra.. men tack. och varsegod". och ahn tyckte typ om att jag sa varsegod och han bah "tack detsamma" och kram och grejer.

vi såg lite dileva och sen gick vi och såg ett reaggeband. sen gick vi på dektektivbyrån. det var inomhus så vi fick köa ganska länge, men in kom vi iallafall. jag höll på att somna typ men det var chill. sen kollade vi lite på peps men vi gick och tog bira istället. sen var det dags för smk dårå så är vi redan lite sena. så står vi utanför och försöker dricka upp våra öl. så kommer två snubbar och vill att vi ska hjälpa som dricka upp deras öl med. och så rappar de för oss och vi dricker av deras öl. sen ser vi slagsmålsklubben. sen så satt jag i campet i typ två timmar. vi lekte jag har aldrig och så. sen drar jag till milan jag vet inte hur länge jag är där typ en och en halv timme max men jag kommer inte ihåg vad jag ska ha gjort där så länge? sen när jag kommer tillbaka till campet smäller hanna till mig på käften. jag smäller till tillbaka och häller öl på henne. OPS. så vi bråkar. igen. sen typ efter ett tag blir vi sams. så vet jag inte riktigt vad vi gör jo det är då jag får den äckliga gröna groggen tror jag. går och lägger mig halv 8 på morgonen.

< --- Gruppfoto med grannarna | IGGY ----->
lördag. IGGYDAGEN. jag var typ nervös och stressad hela dagen. vi åt farvälmiddag på ett äckligt ställe typ. för en gångs skull var hanna med. sen gick vi och kollar lite på snook? :P vid 6-tiden börjar jag bli otålig och vill gå och köa för iggy. tvingar med mig fahmina, becca och hanna. becca ska skaffa hennatatuering så hon måste skaffa mer pengar så vi går till bankomat och grejer sen går jag och fahmina och köper godis. sitter och väntar medan bo kaspers orkester spelar. de söög. sen är vi längst fram vid iggy. john joinar. det regnar. vi sitter under en bruds kappa hon håller ut den åt oss. vi leker lite lekar. sne börjar folk pressa och vi reser oss. jag står längst fram. vi väntar och sen börjar det.. och det är asbra. de körde låtar som 1969, 1970, dirt, tv eye(!!!!!!!!!!!!!), i wanna be your dog, my idea of fun, funhouse, no fun och så. och jag sjöng och skrek och iggy går ner för den improviserade trappan och går fram till oss och jag rör vid honom. på magen, på ett ärr han hade på sidan typ och på hans byxor. så bra. jag kom dock inte upp på scenen när de skulle upp och dansa med honom. jag kunde inte hoppa över staketet jag satt fast. men iggy är bäst ialalfall. går inte att ta kort efter typ första kvarten av spelningen. för pressat. typ 10 pers blir dragna över mitt huvud och fy fan vilket tryck det var. men det var asnice.

sen går fahmina och jag och köper pizzaslize. erik går förbi och typ "är det här alice cooper? spela snabbare!" och får smaka en bit. haha. jag sitter och skakar och dör och så. sen letar vi reda på becca och vi går och kikar på hanoi rocks. de var gulliga. kände dock inte igen vad de spelade men det är nog inte så konstigt har hört typ 5 låtar. och vi stannade inte särskillt länge. sen lyssnade vi lite på ark. och i one of us i gonna die young så kör han search and destroy första versen typ? jag bah VA?!??!?!? oh. ja. sen drar vi till campingen. får beccas cider och så går jag och fahmina och minglar. vi kommer till milans camp där jag får en öl av sloboda för att jag ska visa brösten men sen behövde jag inte visa brösten. :O sen så köper vi cider av miranda och går ill camilla och tiffany och hänger där. pratar med folk som går förbi. en snubbe är jättekonstig och kastar sig in i tältet och börjar ta på camilla. helt störd han var. sen var det några som bah "ni var så trevliga så här får ni våra sista öl" så jag har alltså två öl i väskan för jag hann inte dricka upp allt. vi fick vin med. men typ inga cigg. sen sover jag och fahmina.

söndag. becca väcker mig innan hon drar jag är astrött men säger hejdå och puss på henne hon är bäst. och sen så kommer sickan in till oss typ vid 10 eller något så ligger jag och pratar med honom men sen somnar både han och jag. och klockan 11 går vi upp och börjar packa ihop. hade jätteproblem med att få upp sickan. och hanna när hon somnade där. sen drar vi.lämnar camp fläk bakom oss och går till perrongen. vi går och äter på en skitsugig grill och där är även milan så jag babblar lite med honom. sen drar jag och hanna och fahmina till en bro utanför perrongen och sover där en timme typ. ja. på asfalt. alla tyckte vi var störda typ men vi var aströtta. sen börjar det ösregna så vi går in och sätter oss därinne. och så bah oj där var ju charlie. han och tina hade varit där sen i onsdags men jag hade inte märkt dem men de tvar najs de är så söta. :)


alltså sickan sov hos oss en till natt men jag vet inte vilken!

andra människor jag träffade där som jag känner dårå är POPHANNA, emma, niklas och mickis. tror det var alla. en brud kände igen mig från mälarhöjdens ridskola en gång. läskigt.

nu tror jag att jag fick med det mesta. så var peace and love. i loved it.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits