skenbar orimlighet

Känslor är något jag inte har modet till
Paradoxalt men sant
Rädsla är inte en känsla
om man inte känner den
Jag känner den väl men det är
på en helt annan nivå

Förlåt om jag saknar
sammanhang
Eller vad du nu letar efter
men jag är begränsad och tar slut innan cirkeln blir sluten
Jag är inte exploaterad fast jag försöker

Komplett och fullständig
En sömnlös dröm om
ord som bygger någonting spektakulärt som man kan
ta på
med kladdiga fingrar utan att lämna avtryck
men ta intryck

Men cirkeln är inte sluten
Tiden är inte vid liv men återföds
Genom blickar in i det förflutna, en konstig form
Försöker desperat förklara och själv förstå men
De trycker nålar genom mitt psyke
En undersökning eller kanske en
alldeles för intim intervju

Endast fragment av en tankegång som inte hinner tänkas
En djupare mening så subtil
Uppfattas inte av nakna ögon men det händer att
den förnimmas av händer mot papper som
Säger att jag är galen

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits