DBT

Helt på riktigt så vet inte jag vem jag är. Jag använder mina vänner till att försöka lista ut detta jag menar de måste se någonting i mig eller hur. Jag läste om mig i psykologiboken va och jag fattar inte, vet andra vilka egenskaper de besitter vet andra vilka de är? Hur kan man veta vad man är jag är ingenting jag är verkligen ingenting utan folk omkring mig. Då kan jag iallafall läsa av dessa på något sätt sådär kanske och få en bild av deras bild av mig, om ni förstår jag har ingen egen bild av mig. Men eh det är väl bra då har jag inga begränsningar. Jag har alla begränsningar. Det beror på mitt humör.

"I USA prövas något som kallas "dialektisk beteendeterapi" en blanding av kognitiv terapi, beteendeterapi och, påstås det, lite zenbuddism(!)."
Jag gillar att det är ett utropstecken inom parantes där. Snyggt. Men ja det är ju så?
"Behandlingen tar två år, och är så länge föga prövad i Sverige."

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits