2008

2008. Det känns sjukt att det snart är slut. Jag minns förra nyår så väl, det känns som det var igår! Nej nu ljuger jag men ni förstår vad jag menar. Inte hade jag då kunnat tänka mig att jag skulle sitta här med en cigg i käften. Eller ja ciggen den visste jag nog att skulle hänga med ett tag men jag hade inte en tanke på att jag skulle bo här. Så mycket som kan förändras. Så långt det kan gå, och ändå inte.

Det har varit många toppar och dalar om man säger så men så är livet. jag tror att jag mår bättre jag tror att jag utvecklas Det känns bra men de tär mycket skrämmande samtidigt. jag vill inte att de vänner jag har nu ska försvinna samtidigt sdom jag gärna vill ha fler. Jag minns att Milan sa att de jag umgås med nu kommer inte vara mina vänner för resten av livet, och han har säkert rätt men det skrämmer mig. Jag trivs. Jag vill stanna i 2008. Jag vill ha kvar alla mina relationer precis som de var när de var bäst, men redan nu märker jag att det inte går att ha det så.2008 har varit ett år då jag inte hittat så många nya vänner utan snarare utvecklat vänskap med redan existerade vänner och bekanta. Jonatan blev jag ju faktiskt bekant med redan förra året men jag tycker att det var detta år vi blev vänner. Andreas träffade jag också förra året. Sen är det väl Niklas och Matilda från skolan. Och Olivia från min fina barndom!

Det här året har jag kommit så långt som till Berlin. Tre gånger.  Det är ändå 83 mil bort, jag tycker att det är ganska långt. Jag var där sammanlagt 17 dagar, vilket är cirka 4,7% av året! De resorna var viktiga för mig alla tre. Jag fick komma bort från det som kallas vardagsliv och bara vara ett tag. Berlin är en så mycig stad att bara vara i. Fahmina åker dit igen nu på söndag för att fira nyår där, jag är lite avundsjuk. Mitt nyår är inte så himla planerat. Jag ska vara med Olivia och Fanny tror jag vi sa! Ett  nytt år ger så mycket erfarenheter. Så många nya minnen. Så mycket som kommer att påverka mig och hur jag utvecklas. 2009 kommer bli ett helvetes år som alla andra men jag är beredd. Jag vill vara med ett år till.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits