Utbildningar

Jag satt och kollade utbildningar igår eller om det var i förrgår. Jag har hittat lite roliga grejer men intressantast verkar dessa två, om de nu finns när jag ska studera vilket då blir typ nu i höst eller hösten efter det eller så.

Civilekonomprogram, Tysk språkinriktning, 240.0 hp
"Civilekonomprogrammet vid Ekonomihögskolan är en fyraårig yrkesutbildning som ger dig en kvalificerad grund för en karriär inom svenskt och internationellt näringsliv och förvaltning."
"Samtliga språkinriktningar inom programmet innebär att du studerar en termin utomlands inom det valda språkområdet."

Detta är på Lunds universitet så då får jag flytta också, vilket är något jag tror att jag vill göra. Men det är en jäkligt lång utbildning om jag inte gillar Lund liksom! Att resa till stockholm tar ungefär fyra timmar och kostar cirka 1000 tur och retur. Det kan man väl leva med så kanske man är i stockholm en gång i månaden eller så? I fyra år! haha.  och att studera utomlands i en termin, det är jävligt najs. Då får jag vara i tysklandet!

Kandidatprogram i matematik och filosofi, 180.0 hp
"Teoretisk filosofi studerar grundläggande frågor inom logik, vetenskapsteori, språkfilosofi, kunskapsteori, medvetandefilosofi och metafysik."
Denna utbildning är på Stockholms universitet och visst låter det najs! Då får jag väl bo i nån studentlägenhet och det är väl okej. Egentligen vill jag nog flytta från Stockholm men en ganska stor del av mig vill inte det. Det går ju att utvecklas i Stockholm också liksom! Det är en kortare utbildning än den andra och det är nog najs, men den ger ingenting riktigt så men liksom MATEMATIK OCH FILOSOFI. Det känns så rätt.

Vad ska jag göra nu liksom jag vill läsa allt!

Kommentarer:
Postat av: Rebecca

flyttar du till lund är du bara 1,5 timma från mig ;);););););)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits