Min far e en riktig prick alltså

Kvällen spenderades med far. Vi var på bipo och såg en bra tysk film, Die Fälscher. Och sen hängde vi på café 60 och han berättade ne massa historier som jag ska redovisa i historian. Haha. Mitt kommer mest bli humoristiskt liksom. Kommer väl låta typ såhär

"Hur var det att vara vänsterparist på 60talet?"
Jo min far var ju vänsterparist va, och det enda han gjorde var att sälja alkohol på café Marx på kungsholmen. De hade inget tillstånd och sålde sprit till alla, även folk som icke var myndiga va, förutom männsikor som hade svarta blansa skor. Svarta blanka skor var nämligen ett tecken på att de var civilpoliser! Min far var bara 17 när han var med och drev detta, och då upptäckte han att de leggar inte på systemet om man köper vin för några tusen. En flaska, ja såklart de vill ha legitimation, men så länge man köper mycket går det finemang förstår ni.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits