Mående

Jag har kommit på eller ja kommit på ännu en gång att jag påverkar så himla mycket hur jag mår genom vad jag tänker. Jag tänker för mycket jag fantiserar för mycket. Både positiva och negativa tankar som i slutet gör allting till ett helvete. Jag blir kär för jag fantiserar om en person och så fastnar jag och visst det var trevliga stunder, trevliga fantasier något jag var medveten om och bestämde över själv men sen så får jag den känslan "på riktigt" och går omkring och är olyckligt kär i människor som egentligen inte är som jag tänker att de är. Så inser jag att jag aldrig får vilken människa det nu är och så är jag ledsen, men grejen är den att om jag får den här människan jag har fantiserat om så äcklas jag av den istället så det hela är ju meningslöst. Jag tänker för mycket på allt jag tänker på vad jag ska göra och målar upp bilder av hur jag antingen fixar allting galant, vilket jag aldrig gör, eller hur jag misslyckas så hårt att jag inte vågar prova. Så vad ska man göra istället? Vad ska jag göra istället för att tänka? Min enda lösnng mitt enda sätt att fly är att vara med folk och nu orkar jag inte det. Jag måste göra någonting istället för att sitta här och bli galen. Men jag orkar inte ta tag i mig själv eller i någonting.

Jag ska göra saker som inte är så svåra men som kan typ öka mitt välmående.

Okej jag har diskat. Att diska och städa och sånt det är bra för man mår bättre om man bor najs liksom. Men det är så mycket att städa och fixa här att jag inte orkar ta tag i det. Jag skulle kunna packa upp mina grejer som jag fått som ska vara i köket liksom. Jag skulle kunna bädda sängen. Jag skulle kunna plocka lite skräp, sopa lite, tvätta av lite ytor och sånt där.

Jag funderar på att gå ut och bara promenera men jag hittar inte här. Att röra på sig är bra för man typ tänker mindre, eller ja man kan tänka mer också det beror på. Men det är bra för då gör man någonting aktivt och det minskar stress och om jag rör på mig känner jag mig snyggare. Ja det är töntigt, men att känna mig snygg det är något som är najs.

Jag skulle kunna spela gitarr, det är kul men jag kommer till en massa självdömanden som gör att jag iten ens orkar ta upp min gitarr. Men om jag spelade skulle jag antagligen må bättre och förhoppningsvis även bli bättre på att spela vilket skulle göra att jag kände mig mer kompentent och då skulle jag känna att jag klarar av någonting iallafall och det skulle kännas bra. Jag skulle kunna plugga nånting annat också för att få bort någonting det är ju najs. Minskar stressen, ökar kompetensen det med i guess. Ger dock inte lyckokänslor. Haha.

Jag skulle kunna spela dataspel. Ger mig en tillfällig flykt och sånt. Ingenting riktigt bra i längden liksom men det krävs inte spå mycket ork för att komma igång.

Jag vet inte vad man mer kan göra för att må bra. Jag måste lära mig att må bra när man är själv jag vet inte hur jag ska finna den orken.


Kommentarer:
Postat av: Sophia

Puss


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits