Ute med Olivia

Igår så åkte jag, efter mycket spring hit och dit, hem till Olivia. Vi drack kaffe och varsinn grogg och efter den normala "vad ska jag ha på mig"-stunden och sminkningen av både henne och mig så lämnade vi mälarhöjden. Självklart var detta precis som vilken utekväll som helst, min mobil dog, polisen tog ölen och klubben vi tänkte dra till verkade suga. Olivia kissade bakom en pissoar och hoppar fram just när en man ska gå in i kuren. Det var spännande. Men iallafall så rörde vi oss vidare och hamnade i gamla stan där vi till sist hamnade på huset. I Kön var det trollkarlsunderhållning och han var riktigt duktig, men ett av tricken såg jag igenom lite granna iallafall. Det hela är illusioner!!! Jag såg nog att han inte alls la myntet i den andra handen utan behöll det i den första. Men det var allt jag såg. Resten var sjukt imponerande.

Vi kom in, betalar det dyra inträdet (100:-). Att Garderoben (20:-) inte ingick förvånade mig inte. Men men vi var inne och törstiga om man säger så så jag beställde två öl och jäger och jägern satt bra. Olivia köpte en cider och ett glas vitt och så hittade vi hennes klasskamrat och lite folk. Tur var det för då fick vi sittplatser. Det var najs. Vi hade en mycket strukturerad utekväll då vi hade en lista på saker att göra. Vi höll listan ganska bra tycker jag haha (1. Röka 2. Kissa 3. Beställa mer och dricka upp 4. Dansa 5. Fritid!). Men när vi var och kissade mötte vi Sandra och Jinglan från skolan min, de va ute och firade någon i som också går i skolan men jag minns inte vem och tror inte jag visste vem det var fast jag sa "jahaa!".

Jag drack vin och en till öl och jäger. Olivia berättade att hon inte hade förstått vad typ att "ta en jäger" eller "det blev för många jäger igår asså"  betydde förrän hon började gå på krogen. Det var lustigt. Jag blev full där nånstans fast inte kalaspackad liksom men lite lagom.

De har sjuka toaletter på det här stället, typ höga och intrycka, men det är najs att man kan sitta i fönstret och chilla. Jag fick precis en flashback till när jag hoppade upp och kollade vad som var över, men det var typ en vind. Nej jag förstår om ni inte förstår men på huset så är det så att det finns typ en vind ovanför toaletten okej. Det jag ville säga var "aha det är därför jag har lite ont här och där". Och så satt vi där inne i badrummet så kommer det fram en brud till mig och bah "Vet du vem du är lik?" och jag gissar på Sara Löfgren och sen gissar jag på Angelina Jolie, och det var henne hon syftade på. Jag har hört det förut men jag kan inte riktigt se det. kanske om jag går ner massor i vikt och får stora läppar.

Huset är nog inte riktigt mitt typ av ställe. Jag skulle kunna gå dit igen om man kommer tidigare och då inte behöver betala inträde, förutsatt att jag är med någon som vill gå dit liksom. Priserna var okej, det sög dock att min tia i växel rullade iväg och hamnade mellan en massa burkar och att bartendern då inte märkte detta. Jag orkade inte säga till liksom. Annat som sög var att de som jobbade i garderoben var enormt osystematiska och sjukt långsamma. Men det var okej på det hela. Jag hade inga förväntningar.

Ikväll firar vi Tomas. Jag är sjukt pank men det blir nog fina grejer.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits