Dags för förändring


Allt förutom att det för mig är I'm worried that I might be lost.


Det här kanske blir ett långt inlägg men för mig är det viktigt. För jag ska make:a a commitment likz. För det här fungerar inte. Allt känns bara meningslöst eller hemskt hela tiden jag har ingen ork och jag mår bara okej när jag är med andra människor och bara ibland då med. Det enda jag vill göra är att ligga i en säng bredvid någon av mina vänner och att den håller om mig. För det är bara då jag känner mig riktigt trygg och inte oroar mig för att den ska lämna mig. Jag är sjukt rädd för att vara ensam och jag är sjukt rädd för att bli övergiven och jag kan inte lugna mig. Så! Nu är det såhär att jag förstår att det här inte fungerar i längden. Det sliter på relationer och det sliter på mig och det är ju aldrig bra.

Så nu skriver jag ner mål och grejer. Och jag ska väl skriva i min blogg om hur det går och varför och försöka få mig själv att må okej nu. På riktigt. Kom gräna med förslag på vad man kan göra för att må bra och vilka mål man kan ha för jag har svårt att hitta mål.

Långsiktiga mål
Ha mindre social fobi
Ta studenten med helt okej betyg (snitt kanske 17.8 eller något)
Känna att även om livet inte har nån mening så är det okej
Vara nöjd med mitt utseende

Kortsiktiga mål för veckan, för att uppnå de långsiktiga målen nån gång i framtiden
Varje dag denna vecka som kommer ska jag
Ta mina vitaminpiller, måste sluta slarva med det
Borsta tänderna och sånt (måste köpa tandtråd, den e slut!)
Göra medveten närvaroövning
Spela på min underbara vackra gitarr
Röka max 8 cigaretter

Och här är saker jag ska göra nån gång under denna vecka
Svenskauppgiften Låt den rätte komma in
Läsa religionsläxan
Plugga matematik
Gå till Swedbank och fixa internetbank och studiebidraget
Genomföra Engelska C redovisningen
Göra någonting nytt
Söka information till projektarbetet
Gymma med Stoffe och Tomas på fredag
Prata med biblotekarien på skolan om mitt projektarbete

Kommentarer:
Postat av: Sophia

Men puss sötnos. Man mår bra av andra, det är verkligen inget fel med det. Det är sjukt svårt att må bra av sig själv, det är så bara.

<3

Postat av: V

Är precis likadan med att bara vilja ligga i en säng med en vän som finns där för en, för annars är det ju ingen som faktiskt gör det. ;>

2008-10-06 @ 21:51:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits