Att plugga själv

Idag var jag på universitetet igen och hade min första "riktiga" lektion. Det gick bra och var till och med ganska roligt, blev lite påmind om att jag verkligen vill lära mig tyska och så. Men frågan är, hur ska jag lyckas ha disciplin nog att plugga cirka 8 timmar om dagen? Och vad ska jag plugga om jag plugga 8 timmar om dagen? Visst jag har en del läxor och sånt att göra men det tar ju inte direkt 8 timmar. Det jag verkligen behöver är att utöka mitt ordförråd så jag tänkte börja läsa typ lätta tyska böcker och kolla på en massa tyska filmer och sånt, men fortfarande. 8 timmar om dagen. Det kommer bli svårt.

Nu lyssnar jag på Kraftwerk, men deras texter är inte så ordrika direkt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits