Östermalm

Nyss stod jag utanför Ica Esplanaden och rökte. Jag skulle strax gå in men eftersom det går så fort att gå dit hinner man aldrig röka klart, så jag stod där med en halv cigarett och väntade. En man i fyrtioårsåldern står också utanför med en hund, en svart pudel. Efter nån minut kommer hans, antar jag, fru ut. Hon har handlat medan han väntat med hunden. De börjar gå men stannar till efter någon meter.
"Jag skulle bara påminna dig om att köpa en briebit och lite glass..." säger han försiktigt, på östermalmska.
"Det är klart att jag gjorde." Och de går vidare hem.

Inne på Ica. Jag står i kön och de framför mig har ganska mycket att köpa. Bland annat vad jag tror är en grillad kycklig men nej det visar sig vara blåmusslor. Och där står jag med min sojakorv, lök och paprika och känner mig helt jävla malplacerad. Jag kommer nog aldirg känna att jag passar in på Östermalm.
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits