Way out west

Nu är det över. Det gick jävligt fort och känns ganska tråkigt redan men mycket grejer har hänt och jag har sett en massa grejer också. Här kommer en snabb uppdatering.

På torsdagen var det bara klubbar och det är ingen idé att försöka gå mellan klubbarna. Kommer man in på ett ställe så har det sedan hunnit bli fullt på de andra. Jag gick på Kajskjul 8 och såg Theodor Jensen, Timo Räisänen (som stod som "hemlig artist" i schemat) och Joel Alme. Göteborgskväll helt enkelt. Kollade egentligen bara på Joel Alme ordentligt, resten var inte riktigt min grej. Hängde med Tom och träffade hans vän Albin. Vi träffade även en del brudkamrater till männen. Det var trevligt och bra, men jag hade ingenstans att sova. Vandrade omkring i staden tills jag träffade en man som lät mig sova hos honom. Blev inte våldtagen. SCORE.

Fredagen var dagen som var dagen liksom! Hängde med Niklas, Niklas syster och Niklas vän. Vi såg på Timo Räisänen, som jag kunde låtarna till eftersom jag sett honom dagen innan. Efter det var det Bon Iver och alltså det första som jag verkligen var taggad på att se. De körde Skinny love och jag dog en del. Mycket annat bra också men Skinny love är en viktig låt för mig. Sen var det Band of Horses. Kul att se, var inte så inlyssnad. Han hade snygga jeans och ena gitarristen hade snorgitarren. Sen kikade jag lite på Robyn från gräsmattan, folk tyckte typ att hon var asbra men jag märkte bara att hon tappade bort sig många gånger och att hon har en jobbig röst när hon pratar. Efter denna vilopaus var det dags för Laakso och det var galen fint. De körde många av mina favoritlåtar som till exempel Dancing queen, High Drama, Västerbra, Worst case scenario och avslutade med Someone somewhere som jag verkligen älskar.

Sen var det dags. Jag skippade Glasvegas, gick till centralstation och fixade med lite grejer och gick sedan till Trädgår'n. Jag kom dit kanske tjugo minuter innan klubben skulle öppna, och det var nästan ingen kö. 40 personer och jag. Efter Glasvegas kom folk åkandes i taxi för de trodde att det skulle vara värsta kön men det var det inte. Jag hade alltså kunnat sett glasvegas också, men Andreas sa att de inte var så bra ändå så skitsamma. Får se dem sen nångång. I alla fall, tillbaka till det viktiga. Jag kom in och tog en öl och många cigaretter innan jag begav mig in till själva klubbdelen av Trädgår'n. Slog mig ned tillsammans med Tom, Albin och två av deras brudvänner som jag träffat kvällen innan. Får en kalasbra plats och så börjar det. Echo & the Bunnymen.



När de var klara med Ocean Rain-skivan körde de en hel del annat, bland annat ett beatles/reed-medley. Spännande. Ian blev fullare och fullare (folk blandade drinkar till honom som han drack mellan låtarna) och snackade en massa med publiken och påpekade flera gånger att han var rädd för snubben som stod precis bredvid mig, vilket jag tycker visar på att han sett mig och inte blivit rädd och det är ju bra. Och så avslutar de med The Cutter och Ian välter sin fläkt som går sönder och går av scen aspackad. Bandet står kvar och spelar ett tag men Ian kommer inte tillbaka.

På lördagen var jag astrött efter ännu en allt för kort sömn (sov sammanlagt cirka 10 timmar på 3 nätter, jag gilalr att sova 12 timmar på en natt) och sket därför i Patrick Wolf som spelade redan klockan ett. Kom till festivalområdet vid halv fyra ungefär och såg Vampire Weekend. De var ganska bra. Sen kikade vi lite på Dead Prez mest för att ha något att göra. Det spöregnade och jag var skitblöts trots att Niklas köpte en regnponcho till mig. Sen kollade vi på Florence Valentine som spelade i tältet. Jag blev torr och glad och det slutade regna medan vi var där. Underbart. Drog till centralstationen och fixade grejer igen och sen kom jag tillbaka lagom till att se My Bloody Valentine med Tom och Albin. Det var bra faktiskt. Sen såg jag Lily Allen som hade på sig en genomskinlig body som visade väldigt mycket om man säger så. Snygg var hon men hon var lite jobbig i mellansnack och så. Men sjukt snygg. Skolbasen. Sen vandrade jag och Niklas runt en del i staden, det började ösregna igen och jag drog hemisch.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits