-

Har bott här i tio månader, sen i januari. Detta betyder att jag inte var medveten om att de sätter upp sånna där äckliga julbelysningslampor över hela nybrogatan i början av november. Jag har hatat dem nu i flera dagar. Tänker på hur det var när jag var liten och de satte upp sånna i hela västertorps centrum och jag gillade dem så mycket. Gick hem från farmor och tyckte att det var så fint. Nu är det inte samma sak. Jag vill inte ha december, jul och sånt. Vad fan ska jag göra på julafton? Vad är det för dag att komma och vara någonting. Nej det räcker jag vill helst inte vara vid medvetande då. Men jag påminns nu varje dag om att den är på väg. Om att vintern kommer och allt som inte har någon mening för mig men som verkar betyda så mycket för andra det bara kommer och en del av mig önskar att jag hade nån slags tradition att luta mig tillbaka på.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits