Ramlösa


Jag har aldrig varit ett fan av mineralvatten. Tyckt det var äckligt och verkligen inte förstått grejen. Brukade bara dricka det om jag blev bjuden, för att inte vara oartig. Min far har druckit ramlösa i hela mitt liv, så jag har alltid ansett det vara ganska gubbigt också. Men nu sitter jag har och, ja, dricker ramlösa. Ramlösa som jag köpt för mina egna pengar. Det hela började med att pappa köpte en flaska ramlösa med smak av granatäpple till mig när jag hade svinis. Jag drack upp den, först var det äckligt och så, men jag är inte den som kan slänga saker som man KAN äta/få i sig liksom. Och nu har jag börjat köpa det själv. Det är trevligt på ett sätt som läsk inte är. Typ cola zero, jag blir sjukt trött av cola zero när koffeinet lägger sig typ. Och jag dricker en en och en halv-litersflaska på kanske en timme. Max. Denna lika stora flaska med ramlösa har jag haft i min ägo sen klockan tre idag. Jag har fortfarande ett glas kvar. En längre njutning. Och så behöver jag inte kissa lika mycket heller. Ah, det är nog min nya grej det här med ramlösa. Fast jag vet inte om jag gillar nån annan smak, får prova mig fram helt enkelt. Just nu kör jag lite safe med mitt granatäpple. Men det är trevligt, på ett lite gubbigt sätt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits